Live beelden; de sfeerimpressie van Alfama! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Iris Huber - WaarBenJij.nu Live beelden; de sfeerimpressie van Alfama! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Iris Huber - WaarBenJij.nu

Live beelden; de sfeerimpressie van Alfama!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Januari 2008 | Portugal, Lissabon

Bom ano novo para todos!

Life goes on, dus bij deze weer een update. De kerstdagen was ik niet alleen maar heb ik doorgebracht met mn familie, vrienden van mn ouders en Joeri. Eigenlijk had ik helemaal geen kerstgevoel, de sfeer hier is er niet echt naar, al hebben ze kerstlampjes in de wijk hangen. Als Nederlander heb je toch kou, weer en wind nodig om in de stemming te komen. Desalniettemin was het zeker geslaagd! Natuurlijk de welbekende sightseeing van Lissabon gedaan, op eerste kerstdag naar het strand en een dagje naar Sintra, de nummer een 'place to be' volgens alle boekjes. Zeker de moeite waard, een heel oud kasteel beklommen (ik ben daar inmiddels aan gewend, moet hier elke dag een aantal heuvels doorstaan, de rest natuurlijk niet..) en een oud paleis bezocht. De week is omgevlogen en voordat ik het wist was moesten we alweer afscheid nemen. Maar niet getreurd over minder dan drie weken ben ik weer in den lande.

Joeri bleef nog tot na oud en nieuw, wat ook een mooie avond was. Eerst bij Annelies gegeten om vervolgens naar Praca do Comercio te gaan, een groot plein in het centrum. Daar zou het allemaal te doen zijn deze avond. Want, geen eigen vuurwerk dit jaar, maar een showtje van de gemeente, daar dus! Hierna zijn we Bairro Alto ingegaan en op wonderbaarlijke wijze ook nog op tijd de volgende dag op het vliegveld aangekomen, Joeri vloog 's middags terug.

Na nog een dagje bijkomen van de festiviteiten begon op 2 januari het echte werk, waar ik natuurlijk eigenlijk voor gekomen was, studeren... Inmiddels heb ik drie van de vijf tentamens gehad, en volgens mij is het allemaal goed gegaan. Nu vrijdag nog eentje en het Portugese tentamen in de laatste week dat ik er ben. Verder ben ik natuurlijk alle dingen die 'nog gedaan' moeten doen aan het afstrepen, maar natuurlijk is er altijd nog meer, dus vervelen zal ik me de laatste weken niet!

Eergisteren was er in Nederland een stukje op tv over Lissabon, van het reisprogramma '3 op Reis'. Hind is in Lissabon en serieus, ze lopen gewoon door mijn wijk, de volksbuurt Alfama, en mijn straat! De sfeer, de mensen en het leven van de wijk, het is gewoon niet uit te leggen in woorden, soms denk ik nog steeds dat ik in een film rondloop. Dus: wil je echt weten hoe het eruit ziet, ga dan even naar www.uitzendinggemist.nl. Dan het programma '3 op Reis', aflevering van 6 januari, het begint bij de 15e minuut.

Even een korte beschrijving van wat je dan allemaal gaat zien: het Fadomuseum is een minuut van mn huis. Als ze dan beginnen te lopen ben je precies in mijn wijk. Als je dan op een gegeven moment een terrasje voorbij ziet komen met rood wit geblokte kleedjes, dat is tegenover mijn huis! Ze lopen daarna rechtdoor en je kan het straatnaam bord zelfs zien aan de rechterkant, daar rechts is mijn huis, helaas net niet in beeld dus. Maar het is een goede sfeerimpressie, ik had het zelf niet beter kunnen filmen!

Beijo, Iris

  • 08 Januari 2008 - 13:05

    Marieke:

    Dat is toevallig jouw straat op tv. Ik zal snel eens even gaan kijken.. :)

    jajaja Iris.. de tijd begint te tikken. Heel fijn voor ons dat je thuiskomst in zicht begint te komen. Maar het zal voor jou straks toch misschien wel even slikken zijn...

    Hier is verder alles prima, ik wacht nog op uitslagen, heb nog een take-home en n opdracht en dan begint het tweede semester alweer..

    iig heel veel succes met je tentamens, maar daar heb ik alle vertrouwen in! Geniet nog goed van de laatste tijd en tot binnenkort!!!

    xxmarieke (benedenbuuf)

  • 08 Januari 2008 - 13:17

    Lindsay:

    He Iris! Ik heb even een stukje bekeken, het heet geloof ik 3 op reis, maar jij kan er natuurlijk gewoon op stap;-) Zag er goed uit. Kreeg jij toen je daar aankwam nou ook meteen zin om liedjes te schrijven?. Ze hielden niet op over hoe geinspireerd ze erdoor raakten;-). Veel succes met de laatste tentamens en tot snel!

    Liefs,
    Lindsay

  • 08 Januari 2008 - 13:38

    Sanne:

    He Iris, echt super fijn dat Joeri en je ouders met kerst lekker bij je waren!Echt super grappig dat je straat op tv was! wel een goed teken! dan is het zeker mooi! Nu nog even een paar weekjes knallen met je tentamens en dan weer lekker naar Tilburg! Kom maar zo snel mogelijk gezellig bij ons eten!
    xsan

  • 08 Januari 2008 - 14:50

    Lorian:

    Super grappig dat net bij ons jou straat op tv is waar je tijdelijk woont, ik ga het zo iddd even bekijken! succes met de laatste 2 vakken en geniet nog maar even want het lekkere weertje, het strand, de omgeving want zometeen is alles weer zoals een paar maanden geleden toen je net weg ging!
    have fun x

  • 08 Januari 2008 - 16:13

    Sterretjes:

    He Iris!
    Fijn dat de tentamens waarschijnlijk goed zijn gegaan en dat je een leuke kerst hebt gehad.
    Hier gaat ook alles goed, we gaan vanavond met het bestuur op Vidar eten, dus we zullen Joeri wel eens uithoren ;)
    Tot snel, liefs

  • 08 Januari 2008 - 20:23

    Janine:

    Hee Iris!!

    Fijn dat je zo'n leuke kerst en oud en nieuw hebt gehad! Wat vliegt de tijd...! Over twee weekjes zit je avontuur er weer op. Geniet er nog maar even goed van! Ik woon, werk en train inmiddels in Amsterdam. Even wennen maar wel gaaf!
    Ik spreek je snel weer!

    Kus Janine

  • 08 Januari 2008 - 21:51

    Vivian:

    he iris,
    jammer dat je net niet even langs liep voor de camera :)
    de tijd gaat snel, binnenkort zit je weer in NL en dan zullen de regen en de wind vast weer komen :)
    geniet er nog lekker van.
    liefs vivian

  • 09 Januari 2008 - 09:23

    Mayke:

    Hey Iris,

    Wat leuk dat je familie en Joeri er waren met kerst! Ik ga zeker even kijken op uitzending gemist... geniet nog van je laatste weekjes voordat je het weet zit je weer hier!

    x Mayke

  • 09 Januari 2008 - 10:36

    Sophie S:

    Ha Iris, op de valreep voordat je weer terug in Nederland bent een berichtje van mij. Snel een keertje afspreken op de Utrechtsestraat met (oud)huisgenootjes? Groetjes Sophie

  • 09 Januari 2008 - 10:43

    Daantje:

    Hey Iris,
    Nog heel even en dan zijn de elfjes weer compleet jeej. Zal voor jou wel dubbel zijn denk ik. Blij weer terug te komen maar je moet natuurlijk ook weer ergens afscheid van nemen. Hier zijn het inderdaad een paar rare weken geweest, maar dat komt wel goed tenminste daar vertrouw ik op. Meid heb zin om weer life met je bij te kletsen!! Gelukkig duur het niet lang meer!
    Veel succes nog met je laatste tentamens!!
    Xx
    Daantje

  • 09 Januari 2008 - 10:49

    Lara:

    Hee Schoonzussie!

    Siets en ik hadden het gezien zondagavond, het ziet er echt zo mooi en inderdaad filmisch uit. Fantastisch! Geniet er nog maar eventjes van en dan kom je al weer naar Nederland waar we samen Joeri onder de duim kunnen houden want raar maar waar: hij is denk ik hard op weg naar een bierbuik!

    tot snel,

    x Lara

  • 09 Januari 2008 - 12:04

    Bente:

    Whaaa, wat gaaf dat ik gewoon je straat heb kunnen zien. Ik vond Lissabon er wel erg mooi uitzien in die uitzending. Mooie gekleurde huizen en lekker weer! Is dat nog steeds zo? Ik zat laatst te denken dat het nog zo kort geleden lijkt dat we samen gingen lunchen vlak voor je wegging. En nu kom je alweer bijna terug! Gelukkig maar! Met weer een aantal Dioontjes richting buitenland kunnen we wel wat versterking (en gezelligheid!!) gebruiken!

    Tot snel!

    Dikke kus,

    Bente

  • 09 Januari 2008 - 19:05

    Jets:

    Hey girl!

    Allereerst happy new year! Wat leuk zeg dat je buurtje op televisie is geweest, ik ga snel even kijken hoor :D
    En jaja je staat al bijna weer met beide benen op NL boden, whaaa, time flies zeggen ze wel eens, maar klopt ook echt als je abroad bent!
    Geniet nog even van het portugese en tot in NL,

    xx

  • 15 Januari 2008 - 08:23

    Jesca:

    Je bent toch niet inmiddels al terug hè? Dan ben ik namelijk mooi te laat met mijn berichtje.
    Ik heb het programma gezien, maar niet op de details gelet. Zal het nog wel eens kijken met deze info in mijn achterhoofd.
    Tot snel!
    xxJesca

  • 16 Januari 2008 - 10:49

    Daantje:

    Nog een weekje toch? En dan ben je de zondag helemaal van ons heb ik begrepen haha. Kunnen we weer gewoon bijkletsen ipv zo. Tot dan en maak er een mooie laatste week van!
    xx
    Daantje

  • 20 Januari 2008 - 16:26

    Conny:

    lieverd, nog een paar dagen en je bent weer hier. dat zal vast leuk zijn en toch een beetje heimwee naar die tijd in lissabon oproepen? als je hier bij gekomen bent kom je maar eten met joer, laar en sietse en dan hoor ik graag je verhalen. nog veel sterkte met de laatste tentamens en tot gauw. kus,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Iris

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 11946

Voorgaande reizen:

07 September 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: